Парфум - це саме той секретний акорд, який допомагає довершити образ і підкреслити особистість. Різновидів духів, як і ароматичних композицій, безліч. Деякі солодкі, квіткові, із теплими акордами запахи звикли асоціювати із жіночністю; інші – зі шкіряними і деревними нотами, тютюном, спеціями й травами – із мужністю. Однак причина зовсім не в ароматі, а у культурних шаблонах, створених людством. У сучасному суспільстві такі відмінності є зовсім незначними. Все більше парфумерних композицій сприймаються нейтрально, як унісекс.

Історія розподілу ароматів за статевою ознакою

Дивно, але до XX століття такого розмежування не існувало. У Стародавній Греції пахощами із базовими нотами троянди та лілії користувалися представники обох статей, а за часів Вікторіанської епохи чоловіки сміливо обирали квіткові запахи: фіалку, м'яту, жимолость, лаванду та бузок.

Саме завдяки Наполеону розпочався умовний розподіл духів за статевою ознакою. Полководець був пристрасним шанувальником одеколону Eau de Cologne та порадив солдатам використовувати мікс із цитрусових і пряних трав у повсякденному житті. Незабаром така комбінація стала асоціюватись із мужністю, хоробрістю та відвагою.

Наступний етап змін спричинила поява фужерного аромату Fougere Royale Houbigant Royale Men у 1882 році. Його створив парфумер Жан Парке спеціально для чоловіків. Дубовий мох, пеларгонія, бергамот і кумарин (штучно виведений, нагадує запах скошеного сіна) – композиція парфумованої води.

Перед початком XX століття до всіх парфумів додавали квіткові олії, але із настанням нового часу почали користуватися популярністю синтетичні інгредієнти, що і стало вирішальною умовою для розподілу парфумерії за статевою ознакою.

Чоловічі VS жіночі аромати: ключові відмінності

Різниця умовна, але все ж вона існує. Якщо у пересічної людини запитати, у чому вона полягає, вона без роздумів відповість, що:

  • чоловічі парфуми більш яскраві та експресивні, тоді як жіночі - ніжні та солодкі. Причина полягає у певних основних інгредієнтах композицій. У світі ароматів використовують мускус та амбру, які вважають найсильнішими природними феромонами, закріплювачами ароматичних композицій, що допомагають їм злитись із запахом людської шкіри. Якщо їх не використовувати, парфумерна симфонія відчуватиметься не на носієві, а поруч із ним. Присутність амбри більш притаманна чоловічим варіантам, мускусу – жіночим. Поєднання двох елементів одночасно свідчить про те, що запах належить до категорії унісекс;
  • жіночі аромати містяться у найрізноманітніших пляшках, що відрізняються формою, розміром, матеріалом, кольором. Вони більш помпезні та яскраві. Чоловічі парфуми зазвичай мають сувору геометричну форму, лаконічний дизайн, виконані із масивного скла, мають більший розмір. Досить одного подібного флакона на полиці задля того, щоб чітко провести розмежування між жіночими та чоловічими ароматами. Стилістична відмінність нині найбільш явна і домінантна. Вона залежить від дизайну пакування та флакона;
  • образ, створений у рекламі. Навіть найдорожчі парфуми, якщо їх не рекламувати, не завжди будуть успішно продаватись. Згідно з дослідженнями, люди купують не лише аромат, а й відповідний образ та стиль життя. Багато чоловіків мріють стати мужніми, як актори Антоніо Бандерас, Бред Пітт або футболіст Девід Бекхем, а жінки бажають пахнути як зірка Наталі Портман чи співачка Ріанна.

Попри існуючі стереотипи, обирайте саме те, що вам подобається та відповідає вашій індивідуальності.